Webdesign | Winston Design & Graphics | Belfeld
top of page

Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft tegenwoordig wel een website. De een verkoopt diensten of producten, een ander verwerkt boekingen of men wil zichzelf presenteren aan potentiële klanten of doelgroepen. Jouw website is je "verkoop"portaal naar de wereld, lokaal regionaal, nationaal of zelfs globaal. 

Er zijn heel veel online web-editors, ofwel services die het mogelijk maken een of meerdere websites te ontwikkelen. Allen hebben voors en tegens. Ik ontwikkel mijn webdesigns m.b.v. de WIX editor. Eenvoudig, intuïtief en dus relatief makkelijk in het dagelijkse gebruik.

 

Mocht je zelf het sitebeheer willen uitvoeren, kan dat dus vrij eenvoudig. Ik kan je in een aantal uurtjes de beginselen bijbrengen en vervolgens is de eer aan jou! Maar bedenk dat webdesign slechts een klein deel is van het hebben van een succesvolle website.

Webdesign

Sitebeheer

Een website goed neerzetten is een kunst. Niet alleen wil je jouw boodschap daadwerkelijk overbrengen, je wil er ook heel graag response op ontvangen. Een goed plan ligt ten grondslag aan je online succes! Winston Design & Graphics helpt hierbij!

  1. Allereerst moet je doelen stellen voor je website. Wat wil je bereiken? Wat is je doelgroep? Wat is de trigger die zorgt dat mensen voor jou kiezen? Hoe doet je concurrentie het?

  2. Je teksten moeten soepel zijn, de aandacht vasthouden, verleiden, triggeren en bovenal de juiste sleutelwoorden bevatten.

  3. De website SEO steunt deels op de juiste keuze van de sleutelwoorden. Daarnaast moeten de teksten juist worden gelabeld (getagt met H1, H2, etc) om zoekmachines als Google ook de mogelijkheid te bieden je site te indexeren. Eén van de stappen waardoor je bij zoekopdrachten ook daadwerkelijk op pagina 1 van de resultaten verschijnt.

  4. Bekijk of en hoe je gegevens kunt en/of wilt verzamelen welke potentiële toekomstige leads vormen voor jouw organisatie.

Middels websitebeheer worden websites niet alleen up-to-date gehouden op het technische vlak (het blijft immers IT gerelateerd), maar zeker ook m.b.t. marketing zit er veel tijd in. Het publiceren van een vers ontwikkelde website is stap 1, hoe je echter op pagina 1 van Google terecht komt is een heel ander verhaal. Daar zitten hele strategieën achter. Je kunt de beste aanbiedingen hebben, maar als niemand je site bezoekt, ga je niet veel verkopen.

Hoe je het ook wendt of keert, na publicatie van een website, begint het spel pas echt. Je moet eerst laten weten dat je website bestaat zodat mensen je ook gaan opzoeken. Dit gaat veel verder dan een bezoekje ter plekke en het achterlaten van een visitekaartje ... en toch ook weer niet! Het verzorgen van (periodieke) content, zorgt er voor dat er ook daadwerkelijk mensen je website gaan bezoeken.

 

Je kunt actief naar buiten treden middels reclame in gedrukte vorm en/of door sponsoring. Online moet je ook reclame maken voor jezelf. Dat hoeft niet meteen bakken met geld te kosten,. Door ook online actief naar buiten te treden om je bedrijf of product te profileren in de markt, ga je de aandacht trekken. Door vervolgens ook (al) je social media kanalen hiervoor in te zetten,  kun je deze kosten in de hand houden.

 

De truc zit hem dus in het genereren van originele content. Natuurlijk origineel, anders verlies je al gauw je geloofwaardigheid. Je genereert daartoe zelf content als;

  • blogs en/of vlogs,

  • nieuwsbrieven en/of e-mail shout-outs

  • e-books en/of webinars,

  • foto's

  • forums en/of groepspagina's

  • etc.

Het genereren van verkeer naar en op je site is de sleutel tot succes! Zonder deze "traffic" zul je nooit op pagina 1 van Google verschijnen, behalve wanneer je zoekt op de volledige naam van je organisatie. Denk maar eens na, grote nationale en internationale bedrijven, hebben hier complete afdelingen voor, in eigen huis of i.s.m. een extern reclame bureau en/of grafisch vormgever.

bottom of page